Odzież reklamowa to popularny i skuteczny sposób na promowanie firmy bądź marki. Koszulki, kamizelki czy bluzy wręczane klientom przy okazji różnych wydarzeń promocyjnych ocieplają wizerunek marki, zwiększając także jej widoczność na ulicach. Wystarczy, że ubranie się spodoba i będzie często używane. Podobnie może być z ubraniami roboczymi. Zwłaszcza w wielu dużych zakładach pracownicy otrzymują ich bowiem na tyle dużo, że zakładają je również po pracy. Wystarczy odpowiednia jakość – zapewniają ją produkty firm takich jak Malfini czy Fruit of the Loom. Szczególnie użyteczne bywają bluzy z haftem bądź nadrukiem zawierającym reklamę przedsiębiorstwa. Warunek? Odpowiednia wielkość i umiejscowienie reklamy. Podpowiadamy więc, które miejsca takiej bluzy nadają się do tego najlepiej.
Bluzy robocze i reklamowe – czym się różnią?
Na początek warto zatrzymać się przez moment przy samych określeniach, którymi oznaczamy poszczególne bluzy. W tym przypadku ubrania robocze i reklamowe nie zawsze muszą się między sobą różnić. Tak będzie zwłaszcza wówczas, kiedy firmę interesują wygodne, ale też dość eleganckie, pozbawione kaptura bluzy dobrej jakości. Wtedy sposób ich wykorzystania może być właściwie dowolny – równie dobrze nadają się jako codzienne wyposażenie dla podwładnych, jak i gadżety skierowane do obecnych i potencjalnych klientów.
W podobnym celu można też wykorzystywać bluzy z kapturem. Część z nich jest jednak przeznaczona specjalnie do celów roboczych. Warstwa wizualna ustępuje w nich zwykle miejsca walorom użytkowym, a więc różnego rodzaju wzmocnieniom, przeszyciom i większej liczbie kieszeni. Zwykle to bluzy dedykowane osobom pracującym fizycznie.
W jakich miejscach bluzy umieścić nadruk z reklamą?
Przeznaczenie bluzy ma także wpływ na wielkość i rozmieszczenie nadruków reklamowych. Większe pole do popisu będzie przy bluzach roboczych. Nawet ozdobienie ich dużą reklamą nie sprawi bowiem, że podwładni z niej zrezygnują – będą mieć bowiem do wyboru jedynie właśnie takie rozwiązanie. Krzyczące z daleka logotypy firm nie sprawdzą się jednak na bluzach reklamowych. Wówczas bowiem zakładanie ich na co dzień, zwłaszcza poza domem, powoduje u większości ludzi duży dyskomfort. Grafiki i napisy na nich umieszczane muszą być subtelniejsze.
Najbardziej eksponowanym miejscem bluzy jest jej przód. Warto więc to właśnie tam umieścić reklamę w formie logotypu firmy. Najczęściej znajduje się ona u góry bluzy, na klatce piersiowej, po lewej lub prawej stronie. Wybór jest dowolny, choć przyjęło się, że logo zazwyczaj jest umieszczane na wysokości serca. Można też pokusić się o większą reklamę na całej szerokości piersi, z pełną nazwą firmy.
Reklama na plecach lub ramieniu?
Kolejnym eksponowanym miejscem na reklamę są plecy. Nadruk na tylnej części bluzy jest właściwie obowiązkowy w przypadku ubrań roboczych. Wówczas warto umieścić tam nie tylko logo w dużych rozmiarach, ale także kontakt do firmy – adres strony internetowej czy numer telefonu. Mniejszy nadruk w formie zbliżonej do tego, jak zapisuje się nazwiska zawodników na piłkarskich koszulkach, można wypróbować również przy bluzach reklamowych. Czasami jednak odbiorcy zrezygnują wtedy z wychodzenia w takiej bluzie z domu i będą z niej korzystać w celach roboczych, na przykład przy pracy w warsztacie czy ogrodzie. A to nie wpłynie na rozpoznawalność firmy, choć jeżeli bluza będzie ubraniem wysokiej jakości, na pewno nie obniży oceny marki w oczach użytkownika odzieży.
Alternatywą jest także umieszczenie nadruku bądź naszywki na ramieniu. Tego typu reklamę wybiera się rzadziej, jest bowiem w większości przypadków gorzej widoczna niż logo na plecach czy piersiach. Mimo wszystko ciekawe wkomponowanie nazwy firmy na ramieniu może być rozwiązaniem graficznym, które spodoba się odbiorcy gadżetu reklamowego.